- Om jag kunde..



Om jag kunde skulle jag skicka de där smsen som jag skriver men som bara hamnar i utkast.
Om jag kunde skulle jag berätta allt till dig öga mot öga.
Om jag kunde skulle jag sluta vika av min blick då du möter den.
Om jag kunde skulle jag gå fram och hålla om dig, aldrig släppa.
Om jag kunde skulle jag skrika inför hela världen att det är dig jag vill ha kvar.
Om jag kunde skulle jag dra tillbaka tiden och ändra på felstegen.

MEN jag kan inte skicka de där smsen för jag vågar inte.
Jag kan inte säga allt till dig öga mot öga, orden kommer inte ur munnen på mig.
Jag kan inte hålla fast blicken vid dig, tror du jag vill att du ska tro att jag fortfarande saknar dig?
Jag kan inte gå fram och hålla om dig, är rädd för att få diss.
Jag kan inte skrika inför hela världen att det är dig jag vill ha, skulle aldrig erkänna det för mig själv längre.
Och jag kan inte dra tillbaka tiden men om jag hade kunnat, hade jag gjort det för länge sen.
Redan den där dagen då allt gick i tusentals bitar som vi byggt upp tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0