Dag 5 - Vad är kärlek?

Vad är kärlek? Kärlek kan ju båda vara kärlek till vänner, familj, husdjur, mobil, pojkvän m.m men för mig är kärlek när man verkligen älskar någon och att själv bli så högt älskad tillbaka. Det är kärlek! Känna den där känslan av att man skulle göra vad som helst för den, hur man blir så jävla glad bara av att den människan finns i ens närhet. Men, folk som inte har fått känna på den känslan. Förlåt, men ni har nog ingen aning om vad kärlek är. Hur stort det är. För det är stort. Större än någonting annat. Den kan krossa dig i tusen bitar, slita själen ur stycke. Tro mig, att få sitt hjärta krossat gör ondare än någonting annat. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet men jag tror även det kan växa fram i vänskap. Kärleken kan komma bara, helt oväntat. Så plötsligt. Men den kan även ha funnits där länge, fastän man själv inte vetat om det. Men man kan aldrig hindra den, det går bara inte. Faller du, så är du fast. Jag tror det finns massor med typer av olika kärlek, men jag tillhör de som tror att jag en gång kommer möta min stora kärlek och när jag möter han, är det bara han för mig. Att han och jag kommer skaffa den där fina villan, söta ungar, hund, bil och sen leva lyckliga i alla sina dagar, ja ni vet. Det gäller bara att hitta rätt. Men kärlek väljer man inte med hjärnan, utan med hjärtat! Det är det allra viktigaste att komma ihåg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0