1 - Om mig.



Hej mitt namn är Karolina Linnéa Pettersson. Jag är född den 5juni 1996 15:02 i Södertälje. Mina föräldrar gjorde slut när jag var 5månader ungefär i mammas mage så det har bara blivit så att jag alltid bott hos min mamma. Har alltid bott på samma ställe, på landet i Grödinge. Min pappa bor i Vårsta. Jag har två helsyskon, Min storasyster som är 23 och bor tillsammans med sin pojkvän. Min storebror som är 21 och bor här hemma hos mamma och sen min halvlillasyster på mammas sida som blir 2år i slutet på Januari som också bor hos mamma. Runt om mig bor bara min släkt på mammas sida. Dvs, min moster, min mormor och min morbror. 

Som person bestämmer jag ofta direkt om jag gillar en person eller inte. Visst kan det ändra sig när jag lär känna personen men faktiskt, så gör det inte de ofta. Jag är oftast väldigt glad och sprallig. Överdrivet snäll ibland. Känner mig bara dum om jag är elak om inte personen gjort mig någonting. Jag ställer alltid upp också för mina nära och kära, verkligen alltid. Skulle aldrig sjunka så lågt att jag berättat en massa som en person sagt i förtroende för mig, icke! Och jag är oftast inte sur, men blir jag sur. Blir jag riktigt sur. Jag blir så arg ibland så jag börjar gråta, haha. Jag är aldrig tyst heller, min mun går i ett. Vilket mina kompisar kan irretera sig på väldigt mycket. Men oftast skrattar dom för jag pratar så fort så ingen fattar vad jag snackar om, haha! Men är det däremot en ny person blir jag genast på min vakt eller om det är en person jag ogillar eller känner mig osäker med, då är jag inte alls lika pratglad. Personer som träffat mig några gånger eller första gången tycker antingen jag är en världens ängel eller världens bitch men, haha ja. Alla tycker olika! En till negativ sak med mig är att jag är så ooooootroligt svartsjuk. Jag vägrar ibland lyssna och blir bara arg och ber personen dra åt helvete. Sen ångrar jag mig och ja, jag måste bli bättre på det. Haha, skrattar ju åt mig såhär i efteråt men det är ju inte kul för stunden för den andra. Någonting jag verkligen stör mig på, och ja, hatar! Är när personer som tror sig känna mig kommer med en massa skit som dom inte vet ett piss om. Tro mig, då har personen sjunkit lågt i mina ögon och då är chansen liten att jag ska bli snäll mot den människan, minimal faktiskt.

Jag går i musikklass i Björkhaga som ligger i Tumba annars. Mina närmaste vänner är Johanna som jag känt sen vi var små ungar som sprang omkring med blöjor, haha. Och Diana som jag träffade i skolan i femte klass. Klockrena tjejer, finns alltid, ställer alltid upp och a, visst har vi våra småtjafs. Och jag och Johanna tycker ju inte lika om någonting alls nästan, haha. Men stoooooor kärlek till dom! Skulle inte klara en dag utan dom i min närhet.
Och jag och mina killar. Vad ska jag säga om det? Nej, jag vill inte ha någon kille. Jag är rädd för att vara i ett förhållande. Hur underbart det än är för stunden, för dom där fina månaderna man kommer få tillsammans så nej. Jag har blivit sårad, jag har känt hur det var att få den där tomheten i hjärtat. Det var förjävligt, låg bara och grät och grät i ett halvår. Innan jag verkligen kom upp på fötterna igen. Kan inte säga att det inte var värt det dom där månaderna, för det var det. MEN det är verkligen någonting jag aldrig vill gå igenom igen den där tiden efteråt. Inte en på ett tag. Och visst, jag har varit kär. Tre gånger tom. Första gången, var då jag blev så jävla ledsen när det tog slut att jag inte visste vad jag skulle göra. Andra gången ljög han mig rätt i facet, sen litade jag inte på han speciellt igen. Tredje gången, en nära väns expojkvän. Sen har man ju gillat fram och tillbaka lite fler men inte varit kär direkt. Jag menar inte att vara dum, jag beter mig dåligt när jag smiter iväg MEN jag vågar verkligen inte, vill inte. Jag sårar, jag vet det. Jag är ego som smiter för min egna skull. Men jag förklarar alltid varför jag gör som jag gör. Och visst ångrar jag mig då och då, men. Jag lever i nuet. Ser frammåt, en dag kommer jag ta det där klivet ut i ett förhållande igen, men inte idag. Jag är verkligen inte redo för det. Och jag måste ju först hitta drömprinsen också. Eller hur? Taylor Lautner bor ju några tusen mil härifrån tyvärr.

Övrigt då. Vad ska man säga här? Jag har ridit sen jag var 6år gammal. Men tagigt ett uppehåll. Jag har också spelat fotboll, haha och dansat. Jag älskar att shoppa, speciellt underkläder och skor! Jag hatar skolan. Mest att gå upp på morgonen, har ett förjävla morgonhumör. Haha! Sur som fan. När vi var i Björkö i i höstas med högstadiet i min skola fick jag sova 1timme, ungefär. När Johanna sen skulle in och damsuga fick jag daaaamp, på riktigt. Slutade med att jag gick och la mig mitt ute i korridoren med täcke och kudde. Hihi! Jag har ingen aning om vad jag vill göra när jag blir stor. Psykolog? Skådespelare? Designare? Fotograf? Det finns ju vissa saker man funderar fram och tillbaka mellan. Men jag har ingen aning. Absolut ingen aning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0