Dag 17 - Mitt favorit minne.



Ett minne. Klart som fan jag säger Björkö iår, det var grymt. Visst, resan dit var lite halvseg. Men när vi väl var där, rusade in med Johanna för att välja rum. Tyvärr fick vi rummet brevid lärarna, men tur som vi hade sov dom i andra korridoren. Tur var väl det, för i våran korridor var det verkligen liv hela natten. Haha! I vilket fall, vi kom dit. Var först inne i vårt rum och chillade. Jag, Johanna, Diana och Madde. Hade väl någon lektion och lala. Sen badade vi, jag bara kom igen nu badar vi! Så när vi skulle ner dit och ta några vattenprover till NO:n var jag, Diana och Madde klara för att bada. Och jag var först i! Och fyfan vad kallt det var, haha årets sista dopp var det allt. Och det var så sjukt läskigt, vi gick ut en bit sen fastnade man och åkte ner, skitläskigt men ändå kul. Vi tävlade om vem som kom längst ut, det blev Madde haha. Alla retades med mig för att jag var FÖR KORT, inte alls för man åkte ner under vattnet man bara men jovisst, haha. Sen duschade vi och kom försent, Lena fick damp på oss. Sen släckte vi lyset i korridoren, och sprang som galningar jag och Diana. Det var skitläskigt men så grymt kul, vi såg absolut ingenting och sen bara sprang vi in i varann, haha! Sen kom fler personer dit. Sen så skulle Johanna och Matte köra pingis med mig som dom verkligen pressade, men jag tröttnade och gick till sångmuppar istället. Det vill säga  Diana, Gustav och Isak. Däär kom gamla känslor tillbaka och lala. Sen fortsatte dagen skitbra. Förstod ganska snabbt att det här Björkö verkligen skulle bli bra. Sen verkade det inte bli något med niornas fest. Så jag och Florence fick panik och sprang runt som galningar för att försöka få igång nått själva, Johannas typ cd slutade fungerade, ingen hade högtalare till mobilen och allt blev fel. Men precis då kom niorna och sa att dom fått igång allting, så vi drog upp dit. Dansade ett tag, sen drog jag ut när typ Gurra drog sen började folk gå därifrån en efter en. Så det blev lite dött. Jag, Florence och Vera gick och la oss mitt i gräset och bara kollade på himlen, skitmysigt. Stjärnfall såg vi också. Sen åkte det runt en satelit eller vafan det nu var där uppe, frös som fan så fick låna Gurras tröja. Haha då var Johanna surig och påminde att jag hade fått låna hans tröja när vi gick i femman och var där också, så vi pratade lite gamla minnen. Menmen, sen tyckte jag och Florence framförallt att det blev långtråkigt. Så vi drog in, dom andra följde med. Sen började jag och Matte köra lite fotboll och sen hängde folk på en efter en. Tillslut var vi hur många som helst där utanför, hade skitkul. Var as pigg och sprang som en dåre, vi hade verkligen en kul kväll! Sen drog vi oss tillbaka. Jag, Johanna, Diana, Florence och Vera var inne hos Gurra och Isak och chillade med dom. Sen bestämde jag, Johanna och Diana att sova kvar där. Blev lite pinsamt när vår lärare kom in och bad Gurra vara en gentleman, hahaha! Jaja, vi hade en grymt kul kväll där inne. Isak med sitt tänd/släck, haha. Och när Johanna tog Isaks klubba så han tappade sin andra eller va det var, så letade han överallt efter den men inte under sängen, där Johanna sen hittade den. Sen vi bara, Isak vafan säger du om någon kommer upp och frågar vad du håller på med? Att jag går i sömnen så rufsade han till sig i håret, HHAHAHA! Dog av garv, så bäst. Isak stod verkligen för underhållningen, klockren kille. Diana låg över mig och  Gurra och vi typ slog i hennes säng, våningsäng och hon sov överst. Hon var jättesur och Diana är verkligen aaaaaaaldrig sur annars, så det var kul att retas med henne. Sen drog Johanna och Madde ut. Så det blev bara jag, Diana, Gurra och Isak kvar.  Sen kom Nattis och Elin och hämtade mig också så drog ut med dom. Var skittråkigt ute, vi fick inte upp några lärare eller någonting. Satt ett tag inne hos Felicia och dom i hennes stuga och småpratade lite. Sen drog jag och Johanna oss tillbaka, haha och när vi skulle in genom fönstet. HELT SJUKT! Johanna typ snubblade in, så snubbla jag efter och ramla rakt i någon jävla resväska som stod där, ajj. Haha sen höll jag mig inne resten av natten. Jag, Gurra och Diana delade säng. Diana sov vid våra fötter och gnällde, haha sen kom Adde också in och skulle ligga där. Fullt i den sängen blev det allt. Men what ever, klockan fyra på morgonen hade dom i rummet brevid damp på oss. Gurra och Isak satt och spelade gitarr och sjöng bamse och lilleskutt, hahah alla typ slog i väggen och allt. Sen somnade jag någon timme, alla bara du sov hela natten man bara men nej?! Slutade med att klockan sex väcktes man av att Johanna skulle damsuga, fick damp på allt och gick ut och la mig i korridoren och sov där en halvtimme. Sen rullade dagen på, frukost, musik lala. Aa vanliga. Mycket kan hända på ett läger, och helt klart var det här bästa Björkö. Absolut bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0