- Jag saknar dig vännen, något enormt..

Plötsligt var jag tillbaka där igen i minnet, på skolgården i Malmsjö. Hade åkt dit med mamma. Hade mina blåa jeans på mig vad mer? Mitt gullilagråa randiga linne, vita gympadojer. Hade fått skjuts av mamma, stod och väntade Julia som kom med sin bil några sekunder senare. Tillsammans gick vi mot skolbyggnaden, mot den byggnad killarna hade haft året innan. "4 blå" stod det på en blå lapp i fönstret. Vi kände oss så stora men samtidigt så små. Vi satte oss i klassrummet, jag hamnade längst bak bredvid någon Robin. Jag var skitnervös, ville bara ut till killarna, haha. Kommer ihåg allt, jag, Julia och Emma satt där vid trappen som gick upp till datasalen. Hur jag lärde känna Hampus och Dennis så sjukt bra, när jag blev världens lyckligast över när Eric la den där lappen i min låda och nästa dag gjorde vi "slut" haha. Hela vintern när jag och Julia larvade oss med killarna, när Jp gömde mina skor så jag fick hoppa på ett ben till matsalen, när dom stod där högst uppe i byggnaden för förskoleklassen. När Eric och vem fan var det med? Hoppade upp på taket och ÖSTE NER SNÖ PÅ MIG. Haha, när jag provade Martin inlines som var för stora och knappt vågade åka, LIVRÄDD för att ramla. När vi hade våra gräskrig. När jag, Julia, Fredde, Ollie och Martin körde fotboll och vi alltid sköt ner den i ådis så Martin fick hämta den, haha! När jag, Julia och Fredde var uppe på berget och vi var livrädda för att få utskällning av läraren så vi skulle fejka att Julia gjort illa sin fot, haha som vanligt när vi kom försent! Vilket hände ganska ofta, fastän bara 5- 10 min ,haha. På slöjden på morgonen när jag och Julia kom 5 min försent och alltid kom med våra ursäkter "Vi lämnade ridsakerna" men i själva verket var vi med typ Fredde, Ollie, a dom där. När vi var inne i datasalen jag, Julia och Emma på killarnas lektion. Och Julia blev kvar där inne när läraren kom! Har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv, så kul vi hade! Eller som när Eric hade sin kycklingdans, när jag och Julia dog av garv. Hur vi alltid "råkade" glömma borden när vi var matvärdar, haha. När Ollie skulle hoppa med sin cykel över några och vi stod och klappade händerna och skrek, haha tror fortfarande jag har kvar filmen på det. Kan börja gråta lyckotårar för den fina tiden vi hade. Och den bästa i hela den här tiden, det var d u, Julia Wahlberg. Jag var jämnt så sjukt glad med dig, vi hade så jävla roligt tillsammans. Vad var det lärarna sa? Ser man den ena av er två, ser man den andra. Och minns du när vi gick och och skrev med kritor utanför skolgården runt om. Karro <3 Jullis. Hela hösten 08, dom få gånger då jag gick förbi. Stod det kvar. Men vad hände? Någonting slät oss mitt itur.. Vi drogs ifrån varandra, mot våran vilja. Jag behövde dig i mitt liv, jag var inte hel utan dig. Jag kan bara skylla på mig själv, jag började inte i Vittra med dig. Men ett skolval, ska det behöva bryta ner vänskapen? Nej, inte en chans. Dom få gångerna vi ses nu, oftast när jag och mamma går förbi er och du är i stallet hos Dancer, det blir inte många ord alls. Men du ska veta en sak, ditt namn Julia. Det står fortfarande för glädje i mitt liv. Du gav verkligen mitt liv glädje, har aldrig skrattat så mycket med någon som vi skrattade. Vi passade ihop så bra, som två pusselbitar. Jag vill spola tillbaka tiden, bara en enda gång till. Inte för att göra om alla felsteg, utan att få tillbaka oss igen. Karro <3 Jullis. Jag vill tillbaka till den tiden då vi var som tightast. Men våran vänskap är inte förbi Julia, den kommer aldrig försvinna. Aldrig! I mitt hjärta är ditt namn fortf. inristat, jag kan fortf. spola tillbaka alla dagar fram och tillbaka i huvudet, kan börja gråta för att det gick som det gick. Och tro mig det har hänt. Jag saknar dig så jävla mycket min vän, jag saknar allt det vi gick igenom. Vi var så jävla bra tillsammans! Som Dennis, direkt när vi slutat. Det första han sa när jag frågade hur det var i klassen utan oss.. "Tomt" Och tro mig, det var tomt hos mig med att skiljas från dig. Sista dagen vi verkligen var med varann var när Nellie hade sina ungar, vi satt där och gullade med dom hela dagen. Pratade om allt. Fick många skratt tillsammans, som vanligt. Varför slutade vi ses efter det!? Varför, kan inte förlåta mig själv för det. Kommer aldrig någonsin göra det. Vi säger hela tiden, vi ses då och då och då.. Men det blir aldrig av, vi gled ifrån varandra. Jag ångrar det, jag ångrar det som fan. Jag är ledsen, förlåt. Men glöm aldrig hur mycket du betyder för mig, och jag ALLTID finns här.
Jag älskar dig fortf. lika mycket som då, nu och föralltid.


Kommentarer
Postat av: Julia - [fotoblogg]

Vet du hur mycket jag saknar dig?

Det var inte alls ditt fel, men Vittra var helt enkelt inte rätt för dig. Jag var ledsen och besviken när du inte skulle börja där. Och Johanna, när hon sa jude till mig... fan vad arg jag blev! Och det kändes som om vi slet dig mellan oss på något sätt, för vet du karro? Du är en sån ALLA bara gillar, alla är lyckliga med dig. Din humor, ditt sätt, allt. Du är så skön! ;) Därför blev jag ledsen när jag 'förlorade'. Förlorade dig. Men nu, nu vet jag. Hur bra du och Johanna passar ihop, och hur mycket jag än saknar dig, så är jag glad att du har det så bra med Johanna. Ni är som pusselbitar, men ändå.... Den tiden vi hade, den gjorde sitt. Och därför känns det ändå som om jag har förlorat en pusselbit. Förlorat dig, Karolina Pettersson. <3

2010-07-16 @ 18:14:52
URL: http://lilljulias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0