- 23.09



Dom två senaste dagarna har varit rena kaoset. Var hemma från skolan i Tisdags pågrund av min kisse. Han satt ju 15m upp i en tall och brandkåren skulle komma och ta ner han. Var hemma med Tindra och mamma var med däruppe när han skulle ner. Men brandmannen fick tag i Hugos svans så han blev rädd och smet längre upp i tallen, andra gången när han fick tag i honom fick Hugo panik och kastade sig utåt, troligen skulle han försöka hoppa till ett annat träd men föll i marken. På fötterna! Tur det, sen sprang han därifrån fort som fan. Var ute och letade efter han hela dagen och ropade men han kom inte. Var skitorlig för att han skulle fått någon inre skada. Mamma höll på och ringde runt veterinären och bad om råd. Men det fanns ingenting att göra om han fått inre skador, då drar sig katten undan oftast och kommer inte fram igen. Hade panik hela kvällen, var jag inte ute och letade satt jag i fönstret och kollade efter honom. Måste påpeka om att min lilla älskling från början är vildkatt, så han kunde också gått tillbaka i sitt gamla beteende vilket gjorde mig ännu mer orolig. Men så kom han tillslut vid nio på kvällen. Gissa om jag blev glad när jag såg han ligga utanför på altan och kolla på mig i fönstret? ÄLSKLINGEN! Tog in han direkt, pussade och kramade på han och tog ut massa äckligt barr i hans päls medans han åt, eller drack mest. Stackarn hade ju suttit i ett träd sen i Lördags. Han verkade ha klarat fallet bra iallafall, är värdens keligaste och vill bara va hos en hela tiden. Glad jag är nu! Inte sovit ordentligt någonting när han varit borta. Älskar verkligen han. Hade någonting hänt honom hade jag blivit helt jävla förstörd. Well, det har gått över 1 dygn sen fallet nu så troligen klarade han fallet helt utan skador! Och nu ligger sötisen inne i min säng och sover på en filt. Ska väl snart lägga mig och mysa hos han jag med. Gud vad skönt det ska bli att gå upp imorgon och ha han i knät medans jag sminkar mig igen, saknade det som fan i Måndags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0