Repris av mitt 2010!



Första timmarna på Januari satt jag, Johanna, hennes mamma och pappa hos deras kompisar och badade i en tunna och pratade om allt möjligt. Riktigt mys. Rullade i snön också, haha. Sen flöt Januari på rätt bra. Skolan började igen, jag, Johanna, Diana och Madde var de som umgicks då hela tiden. La av med ridningen då också..



Var en helt vanlig tråkig månad. Solade solarium då första gången tillsammans med Johanna. Jag blev helt beroende av det. Lärarna frågade om jag varit utomlands, när jag svarade nej fick man höra 654325678 förklaringar till varför man inte ska sola solarium. Man bara men nähä? Tror ni inte jag vet det? Segt men a.



Följde jag med Johanna och hennes pappa för att åka skidor i Romme. Allra första gången utför för både mig och Johanna i våra liv. Gosh alltså vad det gick dåligt, haha. Ankarliften är ett minne för livet först och främst och jag satte mig ner och började nästan gråta för det inte gick att åka. Tillslut gick det någurlunda iallafall. Det bästa var att få ta av sig pjäxorna när dagen var slut, haha! I mars hände rätt mycket. Vi hade en konsert jag sent kommer glömma av vissa anledningar. Jag insåg att jag tyckte lite väl mycket om min kompis ex, inte okej.



April var en galen månad. Jag träffade Robin, var tillsammans med han till och från under hela April. Sista april, valborg spenderade jag tillsammans med Johanna och Diana. Senare drog vi ut och mötte Micke, Erik och Isak. Vi blev tagna av polisen klockan 7. Men dom nöjde sig bara med att prata och göra lite annat. Well,sen fortsatte kvällen. Vid brasan träffade vi Gurra, Gabbe och typ flera andra. Senare drog alla vi tjejer hem till Johanna, där vi käkade tårta. Hon fyllde år dagen innan bara sen sov vi i hennes gäststuga, skitmys!



Maj var en härlig månad. Trots att den var fylld av problem. En av världens goaste katter fick säga farväl till världen. Rest in peace Muffe. Alla gick vi och längtade till sommarlovet annars och spridda planer. Heregud vad vi längtade! Mitt kärleksliv var fullkomligt kaos. Verkligen. Visste inte vilken kille jag gillade, gillade två, ville inte släppa någon och a, lyckat säger jag bara.



Början på Juni var en katastrof. Blev iallafall 14 i början på sommaren. Fick 96 grattis på facebook, tyckte det var rätt kul eftersom jag är född 1996. Dom sista veckorna innan skolavslutningen umgicks jag mycket med Gustav. En dag var jag, Diana, Danni, Aldin, Gurra och Leon hemma hos Diana och chillade, senare drog vi och kollade på deras match. Satt där i solen och chillade och åt jordgubbar medans vi tog massa foton med systemkameran. Sen blev det sommarlov, vi alla drog till Brosjön efteråt och badade. Chill! Vi tjejer träffades några gånger. Sen blev det som vanligt, jag och Johanna som umgicks mest.



Juli var absolut en favoritmånad. Det var så galet varmt! RIKTIGT SKÖNT. Verkligen mitt väder det.  Jag och Johanna hade några buskvällar och snacka om att det var kul,riktigt kul.



Skolan började igen när sommaren började bli som bäst. Som vanligt. Hade riktigt kul de sista veckorna. En kväll var helt galen, haha Johanna och Robin förstår nog om dom minns. Sen började vi i skolan igen. Allt återgick till det vanliga.



I början på September åkte musikklasserna i högstadiet i min skola till Björkö. Klart bästa minnet iår. Vi hade så jävla kul där borta. Bästa på hela året i skolan, helt klart. Annars rullade månaden på rätt bra, fick tillbaka känslorna för G igen lite smått som umgicks med han ofta.



Första veckan i Oktober gick allt fel. Fick betala för mitt dumma beteénde. Jag och Johanna var osams i en vecka. Vi sa två ord till varandra på en hel vecka. Och det var när jag frågade henne vart någonting i träslöjden låg, min lärare tvingade mig att fråga Johanna. Därför jag svarade. Men allt blev bra igen, tack och lov för det. Och vet ni vad det hela handlade om, en kille. Sjukt men sant. Det händer inte igen, aldrig. Kom sjukt nära Diana på den här veckan, vi var nära redan innan men verkligen mycket närmre. När livet rasade var det hon som tog upp mig, hon gav mig orken att fortsätta stå upp, att vara stark. Tackar världen för jag har henne! Min älskade katt blev uppjagad i ett träd av en hundjävel. Han satt 10meter upp första dagen, nästa 15, sen 18. Han fortsatte bara högre och högre upp, han försökte komma ner men vågade inte. Var helt ifrån mig, bara grät och grät. Han var så hjälplös, och det regnade och gud vad hemskt det var. Femte dagen kom brandkåren och tog ner honom. Men tappade greppet om honom så han hoppade rätt ut på en gren som inte höll och föll. Var sjukt orolig, sprang runt och leta efter han överallt men han fanns inte. Vid nio på kvällen kom han sen, har aldrig varit gladare än då under det här året tror jag. Min sötasak. Min moster man och kusin pappa gick bort också, rip. Oktober var verkligen en SKITMÅNAD!



Den 2november gjorde jag min piercing. Jag vågade! Var så nervös så benen skakade men det gjorde inte alls ont, var obehagligt bara. Haft den i två månader imorgon. Vad hände mer i November? Ingenting speciellt, massa minnen med mina vänner men absolut ingenting speciellt hände.



December månad var full av övning inför luciatågen. Det var en skön tid i skolan. Allting var bra med alla. Nåväl nästan, var vissa personer som jag blev gaaaaaalen på i vissa tillfällen. Var däremot galet sjuk när luciatågen skulle vara, så nja. Gick inte speciellt bra. Däremot hade jag, Florence och Diana galet kul i Florence bil när vi åkte runt till alla luciatågen, hahaha dom förstår vad jag menar! Jaja, nyår spenderades med Johanna som varje år. Skitmys. Nu är det slut på 2010, nu börjar 2011. Och jag är glad över att börja på ett nytt år. Det ska bli så jävla skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0